previous pauseresume next

پیوند

 

معرفی بخش پیوند:

 

بخش پیوند  مجتمع درمانی ،اموزشی و پژوهشی خورشید   از واحد های تابعه  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میباشد  با داشتن پزشکان و اساتید برجسته  بستر مناسبی  برای ارائه خدمات درمانی، اموزشی و پژوهشی در بیماران نیازمند پیوند کلیه میباشد

 

 

 

 در سال ۱۳۷۵ اولین پیوند کلیه در این بیمارستان انجام گرفت و بیماران در قسمتی از بخش نفورلوژی بستری و تحت مراقبت قرار میگرفتند . در سال ۱۳۸۳ به مدت ۲ سال  فعالیت این بخش متوقف شده و مجددا از اسفند ماه سال ۱۳۸۵ پس از بازسازی و تامین تجهیزات وکادر پرسنلی فعالانه شروع به کار کرده که تا به امروز بیش از ۶۰۰ عمل پیوند کلیه از اهدا کننده زنده و مرگ مغزی انجام شده که این روند ادامه دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعات بخش پیوند

پزشکان نفرولوژیست

 

 

خانم  دکتر شهرزاد شهیدی ( رئیس بخش )

 

فوق تخصص بیماریهای کلیه

خانم دکتر سحر وحدت

 

فوق تخصص بیماریهای کلیه

 

آقای دکتر عبدالامیر عطاپور

 

فوق تخصص بیماریهای کلیه

پزشکان جراح

دکتر فرهاد تدین

اورولوژیست

دکتر محمد یزدانی

اورولوژیست

دکتر کیا نوری مهدوی

اورولوژیست فلوشیپ اندویورلوژی

دکتر محمد رضا قرائتی

اورولوژیست فلوشیپ پیوند

دکتر امیر جاوید

اورولوژیست فلوشیپ پیوند

سرپرستار بخش

 

مریم جاویدمقدم

کارشناس ارشد مدیریت پرستاری

پرسنل درمانی دارای اتیکت شناسایی بوده که بر روی لباس آنها همواه با عکس ایشان قابل رویت میباشد

کادر پرستاری:

۶ نفر

کارشناس پرستاری

رنگ لباس پرسنل:

پزشکان

روپوش سفید

سرپرستار

مانتو سرمه ای

پرستاران

روپوش سفید

کمک بهیار

لباس کرمی

خدمتگزار

لباس آبی

منشی بخش

بنفش

تعداد اتاق ها:

 

۵ اتاق(۳ اتاق بیمار و ۱ اتاق مراقبتهای ویژه بعد از عمل اتاق رختکن پرستاری )

تعداد تخت :

 

۷ تخت

میانگین اشغال تخت

 

۶۰%

نوع ارئه خدمات

آماده سازی قبل از عمل، بررسی مدارک بیماران مراجعه کننده و ارجاع به مرکز فراهم آوری اعضا مرگ مغزی  درمان و مراقبت از بیماران پی از عمل  پیوند کلیه بصورت شبانه روزی

تلفن تماس

طریق شماره های بیمارستان وشماره داخلی  ۲۴۱۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فضای فیزیکی بخش پیوند

اتاق دو تخته

۳

اتاق مراقبت های ویژه بعد از عمل

۱

تعداد تخت فعال

۶

تخت های سه شکن با کنترل برقی

رختکن پرسنل

۱

استراحت تعویض لباس و غذا خوری

سرویس بهداشتی مناسب و حمام

۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خدمات ارائه شده در بخش پیوند

ویزیت و راند آموزشی توسط پزشکان  نفرولوژیست و جراح به همراه فراگیران مربوطه اهم از  دستیار تخصصی و فوق تخصصی

 

آموزشهای فردی و گروهی در بخش به بیمارن و کادر درمان

تحویل نوشتار های کوتاه آموزشی به بیماران

بررسی مدارک بیمارن مراجعه کنند ، تکمیل فرم های مربوطه ، ارجاع به واحد فراهم آوری مستقر در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و انجمن های ذی ربط

مشاوره تغذیه توسط کارشناس بیمارستانی

معرفی بیماران به واحد آموزش به بیمار جهت تکمیل فرایند آموزشی

 

           

تجهیزات بخش :

تعداد ۷ تخت با قابلیت تنظیم توسط ریموت یا به صورت دستی  – دو دستگاه مانیتور سعادت - یک دستگاه دی سی شوک -   اتوسکوپ و افتالموسکوپ ولچ آلن – یک دستگاه ونتیلاتور – واکر

 

 

امکانات اتاق های بستری :

تخت سه شکن- پرده بین تختها به منظور حفظ حریم خصوصی بیماران – کمد کنار بیمار – میز و لاکر – تلویزیون و گیرنده دیجیتال - یخچال – صندلی تخت شو برای همراهان بیمار و سیستم گرمایش و سرمایش فن کوئل و اسپلیت

 

قوانین و مقررات بخش پیوند

 

  1. مراجعین و بیماران محترم ، ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما و استمداد شفای عاجل برای تمامی بیماران از درگاه خداوند مهربان ، به استحضار می رساند اطلاع و آگاهی از قوانین و مقررات هر مجموعه ای خصوصا هنگام بستری بیمار در بیمارستان ، به شما و پرسنل بیمارستان کمک خواهد نمود که روند پذیرش ، دوره بستری و ترخیص را با سهولت و آرامش بیشتری سپری نمایید فلذا بدینوسیله مراتب ذیل جهت بهره برداری تقدیم شما می گردد :

 

  1. از آنجا که انجام امور درمانی صحیح و کامل هر بیمار نیاز به زمان و انجام بررسی های تشخیصی و مداخلات لازم را دارد انتظار می رود که در طول مدت بستری صبر و تحمل خود را افزایش دهید تا روند انجام امور تشخیصی - درمانی بصورت کامل و صحیح به انجام برسد و پزشک معالج ،کادر درمانی و تشخیصی ، پرستاران محترم و پرسنل متعهد این بیمارستان نیز تمامی تلاش خود را به انجام خواهند رسانید تا روند بهبود شما بیماران عزیز با توجه به امکانات و توانمندی های موجود و با  رضایتمندی کامل شما به انجام برسد            
  1. لطفا جهت تشکیل پرونده در هنگام بستری ، مدارک لازم شامل دفترچه بیمه دارای تاریخ اعتبار  و فتوکپی دفترچه  ،  دستور بستری پزشک معالج ، کارت شناسائی معتبر ترجیحاً شناسنامه یا کارت ملی ، اصل آزمایشات و رادیوگرافی ، آنژیوگرافی ، و مشاوره ها ی پزشکی  گیرنده و اهدا کننده کلیه ، برگ رضایت اهدا و معرفی نامه انجمن های مربوطه  را به همراه داشته باشید.
  1. پس از انجام امور مربوط به پذیرش فرم نظرسنجی در اختیار شما قرار می گیرد لطفا به منظور افزایش و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و رفاهی و سایر موارد ... فرم را تکمیل نموده  و در صندوق مربوطه  بیندازید تحویل ایستگاه پرستاری نمایید

 

  1. قبل از ورود به بخش بستری و نیز در مدت زمان بستری ، کلیه زیور آلات و اشیاء قیمتی و متعلق به بیمار... را تحویل یکی از همراهان مورد اعتماد خود بدهید. بدیهی است در صورت مفقود شدن هر یک از اموال متعلق به بیمار،  بیمارستان هیچگونه تعهدی نسبت به جبران خسارت اموال شما را نخواهد داشت.

 

  1. تاریخ و دستور بستری پزشک معالج بر روی نسخه ، به منزله وجود تخت خالی در بخش مربوطه نبوده و در مواردی ممکن است به دلیل کمبود تخت بستری در بخش ، بیمار برای مدت کوتاهی به تعویق انجامد ولی سعی خواهد شد که بیمار در همان تاریخ و برحسب اولویت و با رعایت نوبت سایر بیماران بستری گردد.
  1. لازم به ذکر است همواره الویت پیوند همواره از  مرگ مغزی بوده لذا حتی پس از بستری در بخش احتمال به تعویق افتادن عمل وجود دارد
  1. بیمار کاندید پیوند کلیه در بخش پیوند بستری شده و توسط نفرولوژیست ویزیت خواهد شد.  اهدا کننده در بخش اورولوژی بستری و توسط پزشکان جراح ویزیت خواهد شد
  1. باعنایت به اینکه کشیدن سیگار منجر به آسیب به بدن شما و بیماران و مراجعین شده و مصرف آن در کلیه اماکن و محیط های بیمارستان ممنوع بوده و رعایت آن نشانه شخصیت افراد می باشد اکیدا از مصرف آن اجتناب نمائید.

 

  1. ساعات توزیع غذای بیمار در سه وعده اصلی به شرح زیر می باشد:
    1. صبحانه   از ساعت  ۶.۳۰ -  ۷  صبح
    2. ناهار ۱۲   الی ۱۳ عصر
    3. شام   ۱۸.۳۰ الی ۱۹ شب

 

  1. در صورت تمایل بیمار به صرف غذایی غیر از غذای بیمارستان، حتماً در مورد نوع رژیم غذائی و میزان آن از پرستار مسئول شیفت سئوال نمایید
  1. در صورت نیاز به ادامه درمان یا انجام اقدامات درمانی خاص ( با صلاحدید پزشک معالج ) که امکان انجام آن در این بیمارستان نباشد و لازم باشد در سایر بیمارستانها به انجام برسد، هماهنگی لازم جهت اخذ پذیرش توسط دفتر پرستاری صورت می گیرد و بیمار با آمبولانس و کادر درمانی اعزام خواهد شد.
  1. در صورت نیاز به انجام اقدامات تشخیصی خاص که امکان آن در این بیمارستان مقدور نباشد ، پس ازهماهنگی های لازم ، بیمار با آمبولانس و به همراه یک نفر از کادر درمانی به انجام خواهد رسید.

 

  1. در صورت مصرف هرگونه دارو قبل از بستری شدن ، ابتلا به هرگونه بیماری و یا داشتن آلرژی غذایی لطفاً مراتب را به پزشک معالج و پرستار مربوطه اعلام نمائید. در صورت مصرف داروهایی از قبیل وارفارین ، آسپیرین ، پلاویکس یک هفته قبل از بستری با پزشک معالج جهت قطع آن ویا جایگزینی با داروهای دیر مشورت نمایید

 

  1. در زمان بروز حادثه احتمالی ضمن حفظ خونسردی ، به راهنمای خروج اضطراری که در راهروهای بخش بستری نصب شده توجه و اقدام فرمائید.

 

  1. در صورت مشاهده نقص در تجهیزات و وسایل اتاق مراتب را به مسئول، پرستار و یا منشی بخش اطلاع رسانی نمایید 

 

  1. اتاق بیمار و  وسایل وتجهیزات موجود در آن نزد بیمارو همراه وی امانت و جزء اموال بیت المال می باشد لذا در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را مبذول فرمایید و از هرگونه دستکاری به تجهیزات پزشکی و تاسیساتی و... خودداری نمایید
  1. با عنایت به اینکه پس از ویزیت بیمار و اعلام پزشک جهت ترخیص ، لازم است اقدامات درمانی درخواست شده توسط پزشک معالج تکمیل شده ، مستندات پرونده کامل گردد و انجام  امور اداری و ... جهت ترخیص به انجام برسد ، فلذا انجام ترخیص از ساعت ۱۳  به بعد به انجام خواهد رسید
  1. در هنگام ترخیص یک پوشه در اختیار شما قرار میگیرد که حاوی  دستورات دارویی ، خلاصه پرونده ، نوشتار های کوتاه آموزشی میباشد لذا توجه فرمایید در هنگام مراجعه سرپایی به پزشک معالج مدارک فوق را بهمراه داشته باشید
  1. رعایت مقررات خصوصا سکوت و حفظ آرامش که نشانه شخصیت افراد است در تمامی اماکن بیمارستان برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی و اضطراب برای سایر بیماران الزامی می باشد.

 

  1. در صورت بروز هرگونه شکایت از افراد یا کادر درمانی ضمن رعایت مقررات و حفظ خونسردی می توانید نظرات خود را به صورت کتبی ثبت نموده و برگه را در صندوق رسیدگی به شکایات بیندازید و یا تحویل مسول رسیدگی به شکایات بیمارستان نمایید ( در ساعات غیر اداری به دفتر سوپروایزر مراجعه نمایید) انتظار است زمان لازم به مسئولین بیمارستان جهت بررسی و اعلام پاسخ به شما داده شود  .
  1. تهیه کلیه اقلام مصرفی درمانی بیمار در مدت بستری شامل داور و .... بر عهده بیمارستان می باشد و تهیه آن برعهده  بیمار یا همراه وی نخواهد بود در صورت تماس تلفنی افراد ناشناس جهت تهیه دارو یا واریز وجه و... ، مراتب را به مسئول بخش اطلاع دهید.

 

  1. به منظور پیشگیری از عفونت های بیماستانی این بخش ملاقات و همراه ندارد
  1. تنها در مواردی  که طبق تشخیص پزشک معالج و یا پرستار بخش نیاز به همراه دارند مقررات ذیل را مطالعه و رعایت فرمایند :
    1. گرفتن کارت حضور همراه از واحد نگهبان  یا مسئول پرستاری بخش بستری
    2. همراهان می بایست از ساعت ۷ صبح به جهت ویزیت پزشک معالج و انجام امور درمانی ،خارج از بخش حضور داشته باشند.
    3. همراهان ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل های بخش مربوطه هستند .
    4. همراهان شئونات اخلاقی ، اسلامی و حجاب اسلامی را رعایت نمایند .
    5. دخالت در امور پرستاری ( نظیر دستکاری سرم و ... ) توسط همراه ممنوع می باشد .
    6.  از تجمع یا حضور در اتاق سایر بیماران اکیدا خودداری نمایید.

 

  1. پرداخت کلیه هزینه های درمانی، پزشکی، تجهیزات، دارو ، ... صرفا از طریق صندوقهای بیمارستان می باشد لذا از پرداخت وجه با هر عنوان به افراد خودداری نمایید.

 

  1. در هنگام ترخیص ، مدارک مرتبط جهت ادامه درمان از واحد مدارک پزشکی  مدارک لازم جهت ارائه به سازمانهای بیمه گر را از واحد درآمد  تحویل بگیرید.
  1. برای خروج بیمار از بیمارستان ، انجام ترخیص و داشتن برگه خروج ( ترخیص ) الزامی است
  1. . باتوجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز پارکینگ ، ورود وسایل نقلیه همراهان در بیمارستان مقدور نمی باشد.

 

  1. لطفا درصورت داشتن هرگونه پیشنهاد ، انتقاد یا نظر جهت ارتقاء خدمات به مراجعین و بیماران مراتب را بصورت مکتوب  به حوزه ریاست بیمارستان تحویل فرمایید .

 

 

 

 

وظايف:

۱- جلب اعتماد و اطمينان مددجو و برقراري ارتباط حرفه اي موثر تلاش در سلامت مددجو

۲- بررسي  شناخت كسب اطلاعات از وضعيت سلامت مددجو و ثبت در پرونده

۳- انجام اقدامات مراقبتي بر اساس استانداردهاي خدمات پرستاري و ثبت و پيگيري آن با توجه به

الف:نياز هاي جسمي

ب:انجام مراقبتهاي تشخيصي درماني

ج:انجام اقدامات اوليهاحيا قلبي ريوي تا حضور تيم احيا

د:ارائه اقدامات پرستاري در انتقال بيمار از بخش به بخش ديگر

۴- ارائه اقدامات پرستاري جهت كنترل درد
۵- ارائه اقدامات پرستاري قبل و بعد از عمل
۶- راهنمايي و مشاوره با مددجو و در صورت لزوم ارجاع به ساير منابع تخصصي
۷- آماده سازي مددجو جهت ترخيص
۸- انجام اقدامات ضروري به منظور پيشگيري از عفونتها
۹- مراقبت از بيمار در حال احتضار و خانواده بيمار و نظارت بر امر مراقبت از جسد مطابق موازين شرعي
۱۰- تحويل بخش از پرسنل شيفت قبل به پرسنل شيفت بعد بر بالين بيمار
۱۱- شركت و همراهي با پزشكان در ويزيت بيمار
۱۲- ثبت اقدامات انجام شده

 

 
 
 

ورود مدير وب سايت

CAPTCHA
این سؤال جهت بررسی این است که آیا شما یک بازدید کننده انسانی هستید یا نه، و برای جلوگیری از ارسال اسپم خودکار.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.