نام ونام خانوادگي: | خانم مهندس بروجردی | |
سمت: | مسئول تجهيزات پزشكي | |
تحصيلات: | مهندس تجهیزات پزشکی | |
پست الكترونيك: | ||
تلفن: | ۰۳۱۳-۲۲۲۲۱۲۷ داخلي۲۴۳۳ | |
مسير دستيابي دفتر: | بيمارستان علي اصغر-تالار نفيس |
پرسنل تحت پوشش:
-
شرح وظايف:
۱- تدوين، توسعه، استقرار و بروزآوري آئين نامه ها، برنامه ها، دستورالعمل ها و كليه شيوه نامه هاي مربوط به ارائه خدمات تجهيزات پزشكي نظير استعلام قيمت، سفارش خريد، تحويل دستگاه ها، نصب و راه اندازي آنها، آموزش اپراتوري، سرويس و نگهداري و تعميرات دستگاه ها و... با همكاري واحد هاي ذيربط در دانشگاه علوم پزشكي متبوع؛ همچنين اطلاع رساني و ابلاغ شيوه نامه ها و ملاحظات به كليه بخش هايي كه از تجهيزات پزشكي استفاده مي كنند.
۲- انجام نياز سنجي و شناسايي تجهيزات پزشكي مورد نياز واحدها/ بخش هاي مختلف بيمارستان.
۳- انجام كليه اقدامات، فعاليت ها و مطالعات كارشناسي لازم به منظور يافتن تجهيزات پزشكي با قيمت مناسب، امكانات و كارآئي و كيفيت بالا، ساخته شده توسط توليد كنندگان با اعتبار بيشتر و خدمات پس از فروش بهتر كه توسط فروشنده ارائه مي شود و... و برقراري توازن ميان شاخص هاي مذكور جهت اولويت بندي تأمين كنندگان تجهيزات پزشكي بيمارستان
۴- ارائه گزينه هاي موجود از ميان كليه استعلامات انجام شده با رعايت اولويت به كميته خريد يا ساير مراجع و مراكز ذيربط و ذيصلاح (از جمله اداره تجهيزات پزشكي دانشگاه علوم پزشكي متبوع- و كسب تأئيد در مورد خريد يكي از گزينه ها و ارجاع آن به اداره تداركات و امور انبارها جهت پيگيري و اجراي فرايند خريد
۵-پيگيري مستمر از اداره تداركات و امور انبارها به منظور انجام خريد تجهيزات پزشكي مورد تأئيد مديريت ارشد بيمارستان در اسرع وقت و تحويل گرفتن و كنترل تجهيزات به لحاظ كمي، كيفي و فني و همچنين كنترل مدارك فني تجهيزات به منظور اطمينان يافتن از مطابقت عملكرد و مشخصات دستگاه ها و تجهيزات با مشخصات و ويژگي هاي مورد نياز
۶-بايگاني مدارك فني، بروشورها، دستورالعمل هاي مربوط به تجهيزات پزشكي و در صورت نياز تهيه و به روز آوري نسخه پشتيباني كاغذي و يا الكترونيكي از اين مدارك
۷- ترجمه دستورالعمل هاي استفاده از دستگاه ها و همچنين استفاده از تجربيات افراد خبره به منظور تهيه دستورالعمل استفاده از تجهيزات و قراردادن نسخه اي از اين دستورالعمل ها در اختيار كاربران و اپراتورهاي دستگاه ها و تجهيزات
۸- كارشناسي قراردادهاي خريد و قراردادهاي سرويس ونگهداري ساليانه دستگاههاي HIGH tech , .....
۹- طراحي، تهيه و به روزآوري شناسنامه هاي مشخصات براي كليه تجهيزات پزشكي فعال و غير فعال در سطح بيمارستان و كليه تجهيزات تازه خريداري شده شامل اطلاعات سال ساخت، كشور و كارخانه سازنده، تاريخ خريد، تاريخ نصب و بهره برداي، محل نصب، تاريخ شروع گارانتي، تاريخ انقضاء گارانتي، تعميرات انجام شده، هزينه تعميرات و ساير اطلاعات حسب نياز و ضرورت
۱۰- طراحي، تهيه و به روزآوري شناسنامه هاي پويا براي كليه تجهيزات پزشكي فعال و غير فعال در سطح بيمارستان شامل تاريخ آخرين بازديد يا تعميرات، تاريخ بازديد بعدي، شرح نقايص دستگاه و نصب اين شناسنامه بر روي دستگاه و در معرض ديد كاربران دستگاه
۱۱- طراحي، توسعه و ايجاد بانك اطلاعاتي تجهيزات پزشكي و به روزآوري آن بر اساس آخرين تغييرات در تجهيزات پزشكي مطابق شناسنامه تجهيزات و انعكاس كليه اطلاعات مورد نياز در آن
۱۲-انجام كليه هماهنگي ها، پيگيري ها و اقدمات لازم به منظور توزيع تجهيزات پزشكي خريداري شده بر اساس نيازهاي واقعي هر بخش به تجهيزات پزشكي
۱۳- انجام كليه اقدامات، فعاليت ها و پيگيري هاي مربوط به راه اندازي و ثبت تجهيزات پزشكي و يا نظارت بر نصب آن توسط شركت فروشنده يا ضمانت كننده در بخش هاي متقاضي و يا واحد هايي كه به تجهيزات نياز دارند( تجهيز آمبولانس ها نيز در موارد نظارت و بررسي اين واحد قرار مي گيرد)
۱۴- طراحي و اجراي آموزش هاي لازم به پرسنل استفاه كننده از تجهيزات، پرسنل مسئول تعميرات و كليه افرادي كه به نوعي با دستگاه هاي پزشكي در ارتباط هستند، از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي در كلاس هاي جمعي يا آموزشهاي فردي چهره به چهره توسط شركت فروشنده تجهيزات، مؤسسات آموزشي و يا يكي از پرسنل اداره تجهيزات پزشكي، تهيه جزوات آموزشي و...
۱۵- انجام مجموعه اقدمات لازم به منظور نگهداري و تعميرات پيشگيرانه (PM) تجهيزات پزشكي موجود در بيمارستان( مانند دستگاهاي پرتونگاري، MRI ، دياليز، تجهيزات مورد استفاده در بخش هاي ICU و...
۱۶- تأئيد اسقاط بودن دستگا هها و تجهيزات پزشكي پس از تأئيد توسط كارشناس مهندسي پزشكي مجرب يا شركت نمايندگي تجهيزات پزشكي مربوطه و يا ساير طرق، طبق دستورالمعل ها و ضوابط مربوط و هماهنگي با( واحد رسيدگي و جمعداري اموال) و انجام كليه اقدامات لازم جهت اسقاط آنها.
۱۷- كارشناسي مازاد بر نياز بودن تجهيزات پزشكي .
۱۸- ثبت و ضبط كليه گزارش هاي مربوط به بازديدهاي دوره اي، سرويس قطعات و دستگاه ها، تعويض قطعات معيوب، تعميرات در داخل و خارج از بيمارستان در شناسنامه دستگاه و به روزآوري بانك اطلاعاتي تجهيزات و پايش مستمر داده ها جهت استفاده در برنامه هاي آتي مرتبط با تجهيزات پزشكي و تصميمات مربوطه به جايگزيني تجهيزات و دستگاه ها و در ساير موارد.
۱۹-شركت در كميته هاي بيمارستاني مرتبط با مبحث تجهيزات پزشكي.
۲۰- تهيه محتوي نامه هاي ارسالي به دانشگاه، واحد هاي زير مجموعه دانشگاه و نامه هاي به شركت هاي تجهيزات پزشكي و وزارت متبوع
۲۱- تهيه متون مشخصات فني دستگاه ها براي استعلام بها مزايده ها و مناقصات
۲۲- تهيه نامه هاي اخذ مجوز سطح بندي تجهيزات درخواستي از وزارت متبوع و پيگيري آن
۲۳- انجام تعميرات در حد مقدور و اورژانسي تجهيزات پزشكي در داخل مركز
۲۴-انجام كارشناسي نيازهاي تعميراتي تجهيزات پزشكي و هماهنگي با شركت هاي نمايندگي
۲۵- انجام كليه كارهاي مقدماتي و پيگيري ارسال تجهيزات پزشكي معيوب به شركت هاي نمايندگي و پيگيري بازگشت دستگاههاي تعمير شده به مركز
۲۶-كارشناسي هزينه هاي تعميرات تجهيزات پزشكي و اخذ تخفيف بر روي فاكتورهاي تعميراتي
۲۷- تهيه برنامه هاي پذيرش كارآموز و كارورز از رشته هاي مهندسي پزشكي دانشگاهها
۲۸- انجام كارشناسي تجهيزات پزشكي طرح هاي تحقيقاتي معاونت فناوري و تحقيقات دانشگاه
۲۹-انجام كليه فعاليتهاي مرتبط با DEMO تجهيزات پزشكي و تهيه گزارش نتيجه DEMO براي مركز و شركت مربوطه.
۳۰- همكاري با كميته تدوين استانداردهاي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنفي استان
۳۱- پيگيري انجام آزمون هاي تست و كاليبراسيون دستگاههاي حساس و حياتي تجهيزات پزشكي توسط شركتهاي نمايندگي و شركتهاي مجاز به انجام كاليبراسيون و نظارت بر حسن اجراي آن.
۳۲- شركت در بازديدهاي هفتگي مسئولين ارشد مركز از بخشهاي مختلف
۳۳-دريافت كليه آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مرتيط با تجهيزات پزشكي و توجيه مفاد آنها براي پرسنل اداري
۳۴- استفاده از اينترنت و HIS مركز در جهت بروز آوري اطلاعات تجهيزات پزشكي پرسنل مركز.
۳۵- شركت در جلسات معاون محترم درمان.