تعریف: مجتمع آموزشی درمانی، پژوهشی خورشید شامل مراکز آموزشی درمانی نور، حضرت علی اصغر(ع) و المهدی(عج) است. این مجموعه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان تابعه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده و دارای رسالت درمان بیماران، توانمندسازی نیروی انسانی، انجام پژوهشها و آموزش پزشکی و پیراپزشکی بر مبنای اهداف تعریف شده میباشد.
سیاستهای بالادستی شامل استانداردهای اعتباربخشی، استانداردهای اعتباربخشی آموزشی، طرح تحول نظام سلامت، منشور حقوق بیمار، استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی و دستورالعملهای ابلاغی وزارت متبوع بوده و سیاستهای اصلی این مرکز در راه اجرایی نمودن سیاستهای بالادستی تنظیم گردیده است.
تیم مدیریتی این مجموعه افتخار دارد سیاستهای اصلي بیمارستان را که بر اساس برنامه استراتژیک و در راستای اهداف كلان و ماموريت دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی میباشد به شرح زیر دنبال نماید:
ردیف |
سیاستهای اصلی |
1 |
اجرای بهینه استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت در جهت حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبتهای بیمارستانی |
2 |
توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در بیمارستان |
3 |
اجرای طرحهای عمرانی در راستای استانداردسازی زیرساختها، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی مرکز |
4 |
استفاده مناسب از تجهیزات پزشکی، تکنولوژی و فناوریهای نوین و روزآمد |
5 |
ارائه خدمات مبتنی بر رضایت بیمار، همراه و مراجعین و تکریم ارباب رجوع و برخورد محترمانه |
6 |
اولویتبخشی و تعهد به ارتقا مستمر ایمنی و سطح سلامت بیماران، جامعه و کارکنان و کاهش خطاهای مراقبتی و درمانی |
7 |
رعایت موازین بهداشتی، درمانی و زیست محیطی و کنترل عفونتهای بیمارستانی |
8 |
مدیریت سرمایههای انسانی و توانمندسازی نیروهای متخصص، کارآمد و با اخلاق حرفهای |
9 |
اجرای برنامههای آموزشی/ پژهشی در راستای آموزش دانشجویان و بر اساس اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی |
10 |
اداره بیمارستان با مدیریت عملكرد مالي بر طبق قوانین و مقرارات در راستای افزایش درآمد و کاهش اتلاف منابع |
11 |
تعامل و عقد قرارداد با سازمانهای داخلی و خارجی از جمله دولتی، غیر دولتی، شرکتها و خیریهها جهت ارتقای کیفیت خدمات |
12 |
تصمیمگیری مبتنی بر خرد جمعی و یافتههای علمی و استفاده از نظرات و پیشنهادات ذینفعان در کمیتههای بیمارستانی |
ذینفعان کلیدی بیمارستان
- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته
- دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
- ستاد هدایت معاونت درمان
- مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی
- بیماران و همراهان آنها
- رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان
- حراست بیمارستان
- معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) بیمارستان
- روسای بخشها
- پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی
- کارکنان بهداشتی درمانی
- کارکنان اداری مالی
- کارکنان پشتیبانی خدماتی
- دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان
- دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی
- سازمانهای بیمه گر
- شرکت های خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد
- تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی
- شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی
- اداره کل تجهیزات پزشکی
ارتباط سیاستهای اصلی بیمارستان با ذینفعان کلیدی
ردیف |
سیاستهای اصلی |
ذینفع کلیدی |
1 |
اجرای بهینه استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت در جهت حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبتهای بیمارستانی |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد هدایت معاونت درمان، مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، سازمانهای بیمهگر، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
2 |
توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در بیمارستان
|
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
3 |
اجرای طرحهای عمرانی در راستای استانداردسازی زیرساختها، نوسازی و توسعه فضای فیزیکی مرکز |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد |
4 |
استفاده مناسب از تجهیزات پزشکی، تکنولوژی و فناوریهای نوین و روزآمد |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، سازمانهای بیمهگر، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
5 |
ارائه خدمات مبتنی بر رضایت بیمار، همراه و مراجعین و تکریم ارباب رجوع و برخورد محترمانه |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد هدایت معاونت درمان، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، سازمانهای بیمهگر، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
6 |
اولویتبخشی و تعهد به ارتقا مستمر ایمنی و سطح سلامت بیماران، جامعه و کارکنان و کاهش خطاهای مراقبتی و درمانی |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد هدایت معاونت درمان، مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، سازمانهای بیمهگر، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
7 |
رعایت موازین بهداشتی، درمانی و زیست محیطی و کنترل عفونتهای بیمارستانی
|
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد هدایت معاونت درمان، مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...)، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی |
8 |
مدیریت سرمایههای انسانی و توانمندسازی نیروهای متخصص، کارآمد و با اخلاق حرفهای |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی |
9 |
اجرای برنامههای آموزشی/ پژهشی در راستای آموزش دانشجویان و بر اساس اولویتهای دانشگاه علوم پزشکی |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی |
10 |
اداره بیمارستان با مدیریت عملكرد مالي بر طبق قوانین و مقرارات در راستای افزایش درآمد و کاهش اتلاف منابع |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...)، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، سازمانهای بیمهگر، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
11 |
تعامل و عقد قرارداد با سازمانهای داخلی و خارجی از جمله دولتی، غیر دولتی، شرکتها و خیریهها جهت ارتقای کیفیت خدمات |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، ستاد هدایت معاونت درمان، مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |
12 |
تصمیمگیری مبتنی بر خرد جمعی و یافتههای علمی و استفاده از نظرات و پیشنهادات ذینفعان در کمیتههای بیمارستانی |
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونتهای وابسته، دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد هدایت معاونت درمان، مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، بیماران و همراهان آنها، رییس بیمارستان و مدیران بیمارستان، حراست بیمارستان، معاونین (آموزشی، درمان، پژوهشی و ...) ، روسای بخشها، پزشکان بیمارستان و اعضای هیئت علمی، کارکنان بهداشتی درمانی، کارکنان اداری مالی، کارکنان پشتیبانی خدماتی، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی کارورزان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، سازمانهای بیمهگر، شرکتهای خدماتی، پشتیبانی، عمرانی و تشخیصی طرف قرارداد، تامین کنندگان کالا و خدمات پزشکی و غیر پزشکی، شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی، اداره کل تجهیزات پزشکی |